Decennialang waren oplage en bereik hét houvast van de marketeer. En laten we wel wezen, wie is er nou niet overtuigd van de wervende kracht van lekkere hero-content op paid media als rtv of bladen? Een sterke campagne blijft genieten! Maar campagnes zijn altijd middel, nooit doel. Bereik koop je slim in, op zorgvuldig geselecteerde momenten in de 24/7 content journey. Om naamsbekendheid te versterken bijvoorbeeld, of een event te promoten. Maar bovenal om optimaal verkeer te genereren naar de eigen contenthub, want die staat centraal in een goed werkend contentecosysteem. Twee voorbeelden van Scripta-makelij: Elektor en De Dikke Blauwe.
 
Op dit moment werken wij aan contentcommunities voor opdrachtgevers in domeinen als zorg, elektronica, smart homes, natuurbehoud, energie, infrastructuur en pensioen. Een belangrijke waarde van de communities is dat ze leiden tot fysieke contenthubs, waar wij met behulp van onze eigen contentmarketingsoftware en inboundmarketingtools als Hubspot (strategiepartner) of Salesforce precies kunnen volgen waar onze bezoekers vandaan komen, wat ze raadplegen en hoe lang, wat hun vervolgacties zijn en wat verdere contentinteresses zouden kunnen zijn. Op basis hiervan kunnen we de doelgroepen van onze opdachtgevers steeds scherper bedienen én leggen we de basis voor hoogwaardige klantrelaties en leads. De logische stap naar conversie dus.