Voice search neemt een enorme vlucht. Volgens recent onderzoek gaat het nu al om maandelijks een miljard zoekopdrachten. Volgens CEO Michael Brenner van de Marketing Insider Group heeft dat gevolgen voor de vindbaarheid in zoekopdrachten. Niet alleen hoe je iets schrijft is belangrijk, maar ook wat je schrijft om opgemerkt te worden. Lifestyle and mobiliteit hebben ertoe geleid dat mogelijke kopers anders kijken naar wat ze al dan niet nodig hebben.

Geen gevoelige informatie

Wat weten we van de gebruiker die een gesproken zoekopdracht geeft?
  • Vaak draait het om een onderwerp dat te maken heeft met bewegen of reizen?
  • Het gaat niet om gevoelige informatie
  • Meestal leidt de zoekopdracht niet naar een website die serieuze interactie vraagt.

Vaak gaat het om informatie die vraagt om categorieën als retailers, hotels en restaurants in combinatie met coördinaten.

Millennials

Niet alleen de inhoud is vaak anders, ook de vorm. Getypte zoekopdrachten draaien vaak om kernwoorden. Gesproken zoekopdrachten zijn vaak in zinsvorm. Ook dit heeft invloed op de wijze waarop we teksten schrijven. Om effectief te zijn zullen teksten meer op conversatietoon toegesneden moeten zijn. Het publiek bestaat veelal uit millennials en veel minder uit babyboomers. Ook daarop kunnen we onze boodschap aanpassen.  

Lees hier hoe Brenner deze algemene kennis vertaalt in praktische tips