Jayson DeMers, een marketingspecialist uit Seattle,  probeert op Forbes.com de nabije toekomst voor contentmarketing te voorspellen. Hij onderscheidt vier grote ontwikkelingen in contentconsumptie en geeft tips om daar als contentmarketeer op in te spelen.

Vier grote ontwikkelingen volgens Jayson DeMers
 
  • De toekomst van content is interactief. Mensen willen betrokken raken bij content, in plaats van het passief te consumeren. Augmented Reality en Virtual Reality ontwikkelen zich.
  • Gesproken woord wordt steeds belangrijker. Denk aan de populariteit van podcasts, maar vooral ook aan de opkomst van slimme apparaten die het mogelijk maken om met je stem zoekopdrachten te geven.
  • Alleen hoogwaardige content leidt nog tot resultaten. Mensen hebben geleerd laagwaardige content te herkennen en zullen die ontwijken.
  • Persoonlijke en authentieke content kan een contentmarketing revolutie veroorzaken. Bedrijven en merken worden minder vertrouwd. Mensen des te meer.  

Meer weten over hoe je je klanten succesvol kan boeien door rekening te houden met deze veranderingen? 

Lees het artikel: Are We Ready For The Next Big Shift In Content Marketing?