Wie gebruikt welke social media? Wat zijn de verschillen en overeenkomsten tussen de verschillende generaties als het gaat om online winkelen of online video? En welke apparaten gebruiken ze?

Inzicht in het online gedrag van verschillende generaties helpt je bij het kiezen van content en kanalen om je boodschap over te brengen.

De redactie van Customer Talk nam het onderzoeksrapport ‘What’s happening online 2018?’ van marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel door en geeft een samenvatting van de uitkomsten. Ruigrok NetPanel beschrijft in het rapport het online gedrag van vier generaties:
 
  • Digital natives, jongeren in de leeftijdsgroep van 14 tot en met 21 jaar
  • Millennials, de generatie in de leeftijdscategorie van 22 tot en 36 jaar
  • Generatie X, mensen in de leeftijdsgroep van 37 tot en met 56 jaar
  • Babyboomers, mensen die nu in de leeftijdsgroep van 57 tot en met 72 jaar zitten

Lees het artikel ‘Het gedrag van de verschillende generaties op social media’