Engaging content is wezenlijk voor goede contentmarketing. Maar ja, hoe schep je die? En wat is goede content? Nogal wat zelfbenoemde deskundigen grossieren in gemeenplaatsen, maar daar kom je niet verder mee, meent Sak van den Boom op MarketingTribune.  

Vertaling naar de praktijk

Contentmarketingprofessor Ed Peelen is ook van mening dat het niveau van veel content onvoldoende is: ‘Sommige contentmarketinginspanningen zijn op een prima strategie gebaseerd, maar krijgen geen goede vertaling naar de praktijk. Content die simpelweg niet engaging genoeg is en waarvan dan maar steeds méér wordt gemaakt in de hoop dat het dan wel goed komt.’  

Leren, niet aanleren

Blijft de vraag wat de ingrediënten zijn voor content die goed is. Dat is het geheim van de smid, stelt Van den Boom. 'De echte contentmaker moet zich in de handen wrijven. Er zijn er niet veel die met hun werk de consument weten te raken. (...) Dat kun je leren, maar niet aanleren. Net als creativiteit. Het zit in je en dan baart oefening kunst. De stuurlui langs de lijn moeten zich beperken tot applaus.'

Het hele artikel lees je hier