Contentmarketing en marketing automation zijn geen wondermiddelen. De effectiviteit ervan hangt af van de manier waarop ze ingezet worden.

Blijf je marketing-boerenverstand gebruiken om stap voor stap tot effectieve inzet te komen, schrijft Joyce Rasquin, New Business Development Manager DSM op Marketingfacts. Ze komt op basis van een drukbezochte sessie van het  B2B-platform van NIMA in mei tot enkele praktische inzichten. Daarnaast geeft ze enkele inspirerende voorbeelden van de inzet van contentmarketing en marketing automation.

Enkele inzichten van Joyce Rasquin:
  • Contentmarketing en marketing automation zijn ook maar middelen die tot een doel moeten leiden. Vergeet niet om vooraf aan een aantal gouden marketingregels te denken.
  • De inzet van contentmarketing en marketing automation is een kwestie van vallen en opstaan. Dat blijkt uit enkele praktijkvoorbeelden.
  • De omgeving is niet statisch. Blijf daarom meten en aanpassen.
     
Lees het hele artikel op Marketingfacts:

B2B-contentmarketing: zo maak je het automatisch, onderscheidend en meetbaar