Persado is de ideale mix van een data-scientist en een tekstschrijver voor elke klant die je wilt bereiken. Maar dan zonder die tekstschrijver. Persado maakt gebruik van data, is zelflerend en onderscheidt zich met name door ‘natural language processingen en emotional language’ in te zetten om keiharde conversies te halen uit elk klantcontact. Volgens Sikko Gerkema in Adformatie genereert Persado's Artificial Intelligence straks 'tailor-made copy. Stijl, structuur, vocabulaire, stuk voor stuk aangepast aan jouw merkpersoonlijkheid. Teksten die exact de juiste snaar zullen raken bij jouw doelgroep.'

Tegendraads

Dus wat te doen? Blijf jezelf, raadt Gerkema aan. Durf tegendraads te zijn. Schep een eigen wereld vanuit eigenheid, intuïtie en liefde voor taal en beeld. Ook al lijkt die onredelijk, irrationeel en onnavolgbaar. Omdat je daar zelf in gelooft. En omdat je het mooi vindt. Dat is de enige manier om de strijd aan te gaan.

De overpeinzingen van Sikko Gerkema vind je hier