Welke doelen zijn te bereiken met contentmarketing en hoe stel je doelen en publiek vast? 

De contentmarketingfunnel van de ROEM-cyclus geeft je de nodige handvatten. Het vaststellen van doelen en doelgroepen is de tweede stap van de ROEM-cyclus, die Irma Machielse en Christine Liebrecht beschrijven in een artikel op Frankwatching.

ROEM staat voor: Randvoorwaarden bepalen, Organiseren, Engageren en activeren en Meten. De vier fasen van de cyclus zijn weer onderverdeeld in verschillende stappen. Het stapsgewijs doorlopen van de cyclus helpt de contentmarketeer om de effectiviteit van contentmarketing en communitymanagement te vergroten.

Lees het artikel:
De ROEM-contentmarketingfunnel: bepaal je doelen & publiek

Content en Community Lab
Dit artikel is onderdeel van een blogserie van de Content en Community Lab, bestaande uit Universiteit van Amsterdam (prof. dr. Ed Peelen), Universiteit Tilburg (dr. Christine Liebrecht) en Hogeschool Leiden (drs. Irma Machielse). Het doel van deze blogserie is om de beroepspraktijk, wetenschap en onderwijs dichter bij elkaar te brengen.

Lees de verschillende delen van de blogserie Content en community lab.