Google weet haar geheime algoritmes voor haar zoekmachine goed verborgen te houden. De IT-reus verandert de spelregels bovendien aan de lopende band. Customer Talk zet zeven tips op een rij om zichtbaar te zijn en te blijven. In dit geval voor de medische sector, die opvallend veel last heeft gehad van de laatste Google update. Maar ook andere organisaties kunnen hier hun voordeel mee doen.
 
  • Kies voor goede content
Zorg dat je content creëert die Google ervan overtuigt dat jouw website een relevant zoekresultaat is.
 
  • Wees origineel
Kies voor originele onderwerpen en inzichten. Niet voor onderwerpen die al op veel andere websites staan. Laat je inspireren door vragen van klanten, de zoekfunctie op jouw site en branchegerelateerde fora.
 
  • Wees vernieuwend
Update oude artikelen eens in de zoveel tijd of vervang ze door nieuwe.
 
  • Bied een goede gebruikerservaring
Zorg dat jouw website snel, veilig, gemakkelijk in het gebruik is en een professionele uitstraling heeft. Voer usability tests uit, om te onderzoeken wat wel en niet werkt op jouw site.
 
  • Creëer engagement
Promoot je content bij jouw doelgroep via social media. Zorg dat je website vaak bezocht wordt.
 
  • Wees niet anoniem
Plaats de auteursnamen bij artikelen, met links naar een actief en geoptimaliseerd LinkedIn-profiel. Zo worden zij een expert binnen de branche. Dat zorgt voor extra bewijskracht.
 
  • Laat zien wie je bent
Zorg voor een duidelijke afzender. Met op de website een duidelijke 'Over ons'-pagina.
 
Het volledige artikel lees je hier