Uitdaging
Realiseer een platform voor de gefragmenteerde Nederlandse filantropiesector, gevoed vanuit eigen kwaliteitsjournalistiek. Geef de sector daarmee een eigen geluid, maar houd diezelfde sector ook een spiegel voor. 

Oplossing
Dedikkeblauwe.nl is een vitaal contentecosysteem voor iedereen die zich bezighoudt met doneren en sociaal investeren. Technisch ondersteund door Xingo, ons eigen contentmanagementsysteem. Fondsbestuurders, filantropen, maar ook journalisten klikken dankbaar door scherp geformuleerde artikelen, nieuwsbrieven, posts en video’s. Om vervolgens handen te schudden bij seminars en evenementen. Hoofdredacteuren Edwin Venema en Charles Groenhuijsen zijn de vooruitgeschoven posten. Hun jaarlijkse bekroning is de publicatie van De Dikke Blauwe; een lijvige totaalgids met de allure van een standaardwerk én de eveneens jaarlijkse Impact Award voor de filantropie, die afgelopen jaar ging naar Prinses Laurentien.

Resultaten
  • Dagelijkse en wekelijkse nieuwsbrieven
  • Een breed gedragen, veel bezochte website met nieuws en duiding
  • Website, videoproducties, nieuwsbrieven, events en printed content
  • 85.000 website-bezoekers per jaar
  • 2.600 subscribers DDB Journaal
  • 1.364 Twitter-volgers / 361 Facebook-volgers / 478 leden LinkedIn-groep
  • Jaarlijks 1.000 gedrukte exemplaren DDB jaargids
  • 200-300 bezoekers per mini-seminar en andere DDB-events