Liefde op het eerste gezicht was het zeker niet. Op hun gearrangeerde eerste date draaiden de creatieve merkdenker en de datagedreven technerd nog erg onwennig om elkaar heen. Maar naarmate hun relatie vorderde, merkten ze hoe feilloos ze elkaar aanvullen.

Wat heeft het immers voor zin als de merkdenker prachtige online content creëert, als niemand deze kan vinden? Of omgekeerd: als de content die de technerd zo goed vindbaar maakt, voor de bezoeker oninteressant of onbegrijpelijk blijkt te zijn.

Daarom halen wij steeds meer kennis in huis over crm- en datagerelateerde zaken als SEO en analytics. Daarbij gaat het niet alleen om hoe je die analytics leest, maar ook om hoe je je statistieken zo inricht dat ze meten wat jij wilt weten.

Ook hebben we collega’s die precies weten hoe je websites optimaal responsive maakt. Omdat de gebruiker ze steeds vaker mobiel bekijkt, en omdat dit dus voor Google een belangrijk nieuw criterium is voor een hoge score in de zoekresultaten.

En we werken met nieuwe tools die helpen bij conversie optimalisatie. Daarmee kunnen we volgen wat bezoekers doen op een website, zodat we een beeld krijgen van waarom ze de stap naar conversie wel of juist niet zetten.

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te geven. Kortom: de creatieve merkdenker en de datagedreven technerd wonen inmiddels innig gelukkig samen. Ze kunnen zich geen leven zonder elkaar meer voorstellen.