Met al het digitale geweld op social media en in de mailbox raken berichten van bedrijven al gauw ondergesneeuwd. Probeer dan nog maar eens op te vallen of relevant te zijn. Waarom niet weer eens print proberen? Een mooi magazine of boek ontvangen wordt inmiddels eerder als luxe gezien dan als ouderwets. Ook een goede direct mail op de deurmat valt op. Grote kans dat je boodschap langer blijft hangen.

Ook in print kun je los met een-op-eencommunicatie, dankzij de flexibiliteit van digitaal drukwerk. Die maakt het mogelijk grote oplages relevant te maken door personalisatie: content op maat. De belangrijkste voorwaarde is natuurlijk: om te personaliseren moet je je database op orde hebben, maar dat geldt voor online ook. Sommige van onze klanten hebben per klant honderden velden met informatie.

Door die flexibiliteit kun je ook kleine oplages bestellen, dus geen grote voorraden, en je kunt tot op het laatste moment flexibel blijven qua input. Over de kwaliteit hoef je je tegenwoordig geen zorgen meer te maken. Die is goed. Een dm-actie of magazine zijn maar een paar van de vele mogelijkheden. Er kan nog veel meer, kijk bijvoorbeeld naar de recente actie met unieke Nutella potten. Wij weten inmiddels welke leverancier het meest geschikt is voor welke klus.

Dus hoewel we digital first werken, omvat contentmarketing bij ons nadrukkelijk ook print. Dat biedt interessante mogelijkheden: test bijvoorbeeld de respons als je een e-mail stuurt naar de helft van je klanten en print naar de andere helft. Zullen we het eens proberen?