‘Ons bestaansrecht is simpelweg dat wij onze opdrachtgever helpen met het scherpstellen van diens merk en positionering, om van daaruit het goede verhaal te creëren.’ We denken met onze opdrachtgevers mee over de inhoud, maar het blijkt van toegevoegde waarde dat we ook weten wáár het verhaal van onze klanten zich afspeelt en dat we hun speelveld kennen.

Vandaar dat ik me deze week begeef in de financiële wereld, het speelveld van de Nederlandse pensioenfondsen en -uitvoerders. Om precies te zijn in het financiële hart van het Europese continent: Frankfurt. Daar zetelt de toezichthouder op de Europese pensioenen (EIOPA) én daar bevindt zich mijn bestemming: de Europese Centrale Bank (ECB).

In een ware spoedcursus gaan verschillende afgevaardigden van de ECB me de rol en functie van de centrale bank uitleggen, hoe de ECB financiële stabiliteit in Europa nastreeft en hoe de besluitvorming van invloed is op financiële dienstverleners als pensioenfondsen en hun uitvoerders. En dat is niet alleen razend interessant, met de ins & outs maken we de verhalen van onze klanten authentiek en geloofwaardig. Een kwestie van inhoud, dat is waar contentmarketing werkelijk om draait.