December is voor de liefhebber van magazines een topmaand. Je wordt namelijk niet alleen doodgegooid met pepernoten, banketstaven en kerstkransjes, ook de extra dikke, dubbeldikke en twee-voor-de-prijs-van-één-nummers vliegen je om de oren. En daar horen traditiegetrouw ook de lijstjes bij, zoals de meesten van ons weten van de @BLDNDKTR. De customer media vormen daarop geen uitzondering. Daarom hier een totaal willekeurig lijstje met drie opvallende … lijstjes.

3.

Allereerst Happinez, voor wie geïnteresseerd is in zingeving en verdieping. De makers komen met 101 redenen om een optimist te blijven. Niet geheel toevallig natuurlijk in deze donkere tijden, al vraag ik me af of er überhaupt veel doemdenkers zitten tussen de lezers van Happinez. Vandaar een derde plek. Kop op, volgend jaar beter!

2.

Dan een complete categorie op nummer twee: de kerstspecials. Het tijdschrift LINDA geeft een extra dik kerstnummer uit, de culinaire bladen geven je meer dan 99, meer dan 95 of meer dan 103 kerstrecepten, terwijl de sportbladen weer net zoveel manieren geven om het eraf te trainen. Ik zou zeggen: stop ze samen in folie, dan heb je een winnaar.

1.

Maar op nummer één vinden we de jaarlijkse vooruitblik van Wired, editie UK. Ruim honderd pagina’s met de belangrijkste ontwikkelingen die we mogen verwachten in onder andere technologie en wetenschap, maar ook in ons vakgebied: media. Een fraai vormgegeven magazine vol verdieping. Een bewaarnummer, alleen al om over een jaar naast de editie van 2015 te leggen en te kijken of het allemaal is uitgekomen.