Scripta Communicatie heeft de verdubbelaar ingezet. De afgelopen vier maanden hebben we ons gestort op content curatie om te zien of we op deze manier meer mensen konden bereiken met een van onze websites . Door naast eigen artikelen ook artikelen van derden te plaatsen, moest het volgens ons zeker lukken om het bezoekersaantal te verdubbelen. En dat doel hebben we bereikt.

Door artikelen door te plaatsen van gewaardeerde partijen in dezelfde branche, konden we de nieuwsbrieffrequentie opschroeven van maandelijks naar tweewekelijks. Iedere nieuwsbrief bevatte twee eigen artikelen en twee artikelen van derden. Hierdoor veranderde de maandelijkse piek in sitebezoek in een meer constante stroom bezoekers gedurende de maand. Ook het actiever inzetten van social media speelde hierbij een rol. Meer artikelen betekende logischerwijs ook meer berichten op LinkedIn, Facebook en Twitter. Met meer bezoekers als gevolg.

Het bereik steeg eveneens doordat we niet alleen gebruikmaakten van artikelen van derden, maar ook van hun netwerken. Wij plaatsten hun artikelen door en zij de onze. Hierdoor bereikten we een verdubbeling van het aantal bezoekers en pageviews en steeg het aantal volgers op Twitter met bijna 40%. Na deze geslaagde pilot kunnen we dus concluderen dat content curatie werkt!