WhatsApp-events, webinars, kennisontbijten … Geen dag zonder uitnodiging om je kennis te slijpen aan die van de excellente vakgenoten. En 9 van de 10 keer zitten we het dan roerend met onszelf eens te zijn over het belang van customer engagement, content curation en visual storytelling. Om daarna rap de bar te zoeken, waar we toosten op het gezamenlijke gelijk en de klaagzang inzetten over opdrachtgevers die dit maar niet willen vertalen in klinkende opdrachten. Nuttig voor het netwerk en goed voor het sectorale zelfvertrouwen, maar op enig moment gaat herkauwen ten koste van de smaak.

En ondertussen is het in de spreekwoordelijke garageboxen een drukte van belang en presenteert de ene na de andere start-up zich in frisse blijmoedigheid aan de markt. Met steeds weer nieuwe contentrecepten die de klantreis van de consument op smaak brengen.

In die keuken willen we kijken. Maar waar vinden wij die disruptieven? En waarom zouden zij hun kennis delen met de gevestigde orde van uitgevers en contentmarketeers? Ze kijken wel uit. Precies om die reden zijn wij verbonden aan de leerstoel contentmarketing van de Universiteit van Amsterdam, die jaarlijks tientallen studenten oplijnt in ons vakgebied. En waarvan de meest nieuwsgierigen, onder leiding van onze eigen bijzonder hoogleraar prof. dr. Ed Peelen, vervolgens graag de tanden zetten in relevante onderzoeksvragen uit de markt.

Die vragen, en bovenal de wetenschappelijke antwoorden daarop, willen wij best met je delen. Zo zijn we dan ook wel weer. Dus ben je benieuwd naar de actuele onderzoeken en afstudeerscripties uit ons vakgebied, laat het ons even weten!