Mensen kijken meer, en lezen minder. Iedere dag worden miljoenen foto’s en video’s gepubliceerd én geconsumeerd op visuele sociale netwerken als YouTube, Instagram, Pinterest en Tumblr. De communicatieve kracht van beeld overtreft die van alle andere mediatypen. Speek je niet de taal van het beeldverhaal, dan mist je bedrijf of organisatie een belangrijke component binnen de content marketing.

Retail, beauty en modemerken hebben visuele content altijd als vanzelfsprekende factor in hun communicatie ingezet. Merken als Hema, Maybelline, en Burberry zijn dan ook zeer actief op de belangrijkste visuele social media netwerken.

Maar ook minder voor de hand liggende bedrijven spelen in op de kracht en populariteit van visuele netwerken. General Electric heeft een zeer populaire Tumblr blog over hun machines en motoren. Een ander goed voorbeeld is Maersk. De communicatieafdeling van Maersk werkt gepassioneerd aan de verbeelding van het bedrijf, de mensen en de producten. In deze case study lees je hoe en waarom Maersk hoog scoort in social engagement. Zelf visualiseren wij het dagelijks leven op luchthaven Schiphol via het populaire YouTube kanaal SchipholTV.

Gerichte aanwezigheid op visuele sociale media maakt je zichtbaar, deelbaar en benaderbaar.