1. Download de contentkalender 2016 op contentkalender.nl. Het is een handige en overzichtelijke tool om alles op een rijtje te krijgen wat je dit jaar wilt communiceren.
  2. Neem lekker de hele deprimaandag om je contentkalender in te vullen. Wat worden je thema’s? Welke kanalen ga je inzetten? Hoe splits je je content uit per doelgroep? Het is even puzzelen, maar dan heb je de rest van het jaar wel overzicht.
  3. Ga een dashboard gebruiken om je socialmediacontent klaar te zetten en te monitoren. Het scheelt je tijd en je krijgt eindelijk echt inzicht in wat er online gebeurt rond jouw organisatie. Bij Scripta zijn we enthousiast over Coosto, vanwege de overzichtelijkheid en de vele mogelijkheden die het biedt.

Zie je op tegen de hele exercitie? Scripta kan altijd langskomen voor een helpende hand. We kunnen je bijvoorbeeld helpen om vanuit je merk strategische keuzes te maken in je doelen, je stakeholders en je contentproductie.

Overigens is het wetenschappelijk bewijs voor Blue Monday flinterdun. Die jaarlijkse communicatiecampagne erachter daarentegen, dat hebben ze echt héél goed gedaan …